Клуб Фиат Уно България Форуми



Часовете са според зоната GMT + 2 Часа
Предишната тема

Следващата тема
Напишете отговор Страница 1 от 1
    Ревю: Fiat Punto
Автор Съобщение
FIRE NG
Форум Администратор


Регистриран на: 31 Мар 2007
Мнения: 267
Местожителство: София
Мнение Ревю: Fiat Punto Отговорете с цитат
През 1997 г. израелската армия прави голяма поръчка, за да снабди офицерския си състав с надеждни служебни автомобили. Изборът на еврейските военни е FIAT Punto, който две години по-рано печели престижната титла “Кола на годината”. Италианското возило вече има реноме, с което малцина са склонни да свържат фирмата-производител.
Когато концернът лансира Punto в Европа, пазарният му дял нараства от 2.9% на 4.1% в Германия, от 4.2% на 7.2% във Франция и от 2.4% на 4.2% във Великобритания. Подобен удар в продажбите компанията не помни много отдавна, но резултатът е очакван. Супер успешният модел е продукт на изцяло нова индустриална политика, която обхваща целия производствен процес от дизайна и сглобката до чисто организационните принципи на работата. Подготовката и разработването на новия принцип отнемат на торинския гигант повече от 3 години и са насочени към изграждането на коренно различна пазарна стратегия на глобализиране. Днес всички са чували за “световния” модел Palio, който се произвежда и продава къде ли не по света. Основите на този проект обаче не биха били така устойчиви, ако не беше произвежданият едновременно в три фабрики Punto, който доказва практическата му стойност.

Най-успешният FIAT на всички времена печели сърцата на купувачите дори само с дизайна си, разработен съвместно от развойния център на концерна и корифея Джорджо Джуджаро. Формите на малкия красавец поставят началото на нова стилистична концепция при създаването на всички актуални модели като Bravo/Brava и Cinquecento/Seicento. Моделът, който бързо си печели прякора “примерното момче в къщата на FIAT”, няма никакво намерение да губи от актуалността на дизайна си. Двуобемната каросерия, при която моторният и пътническият отсек преминават плавно един в друг, все още привлича погледа не само на дамите, а и на мъжете автомобилисти. Когато подобна италианска външност е съчетана с техническо ниво, присъщо по-скоро на германски автомобил, става ясно защо моделът е така търсен. Според статистика на TUV от 1997 г. 79% от прегледаните Punto са били в абсолютно изрядно състояние, като средната за класа цифра е 72.1%. DEKRA пък отива още по-далеч в хвалбите си за малкия италианец, като го обявява за най-рядко “чупещият” се от 100 автомобила на възраст три години от всички класове.

Главозамайващият пазарен успех на Punto се отразява и на цените на употребяваните екземпляри. Макар да е по-евтин от някои от германските и японските си съперници в класа на компактните, ако сте решили да се сдобиете със запазен образец, бързо трябва да забравите за ценовото поведение на роднините му от моделната гама на гиганта. Апининският мъник се обезценява по-слабо от средното за класа. Наблюдава се интересно ценово поведение на пазара на употребявани возила. Кривата на спадане на цените на Punto - втора ръка първоначално се движи под средната за класа, а след петата година се изкачва над нея. Шест лазарника след продажбата италианското чудо е запазило почти 2.5% от стойността си повече от конкуренцията. Ако сте решили да купите запазен екземпляр, най-изгодна ще ви излезе сделката с кола на три години.
FIAT Punto е сред шампионите по запазване на цена. Той спокойно може да се сравнява с Opel Corsa и Volkswagen Polo. Противно на всички очаквания и резултати от други сравнения, творението на FIAT оставя зад себе си еталон за качество като Nissan Micra и бестселър, като Fiesta на Ford. С резултата си от 53.90% мъникът доказва, че в Торино има още какво да научат от германците, но безспорно са създали отличен автомобил, който се търси и на пазара на употребявани автомобили.

Punto спокойно може да се нарече далновидна инвестиция. За разлика от повечето возила с апенински произход, малкият FIAT пази изненадващо ревниво стойността си, което е гаранция за най-малко две неща - качествата му са несъмнени и след време ще можете да го препродадете на адекватна за класа сума. В комбинация с цените на резервните части, Punto се оказва една от най-изгодните сделки сред употребяваните компактни хечбекове.

FIAT дължи много на Punto. Не би било пресилено да се твърди, че италианският концерн успя да отърве пълния си крах през 90-те именно благодарение на симпатичния мъник. За разлика от останалата продукция на гиганта "Точката" нямаше толкова много проблеми с качеството и се продаваше в огромни количества. Към днешна дата в Европа циркулират над 5 милиона бройки от модела, приблизително всяка десета от които в Германия. Последното може да се смята за достатъчно ярък атестат в полза на Punto, който успя да си извоюва позиции на толкова взискателен пазар.
Дълги години заклетите фиатисти очакваха най-сетне да се случи чудо и за любимата им марка да дойдат по-добри времена. Те настъпиха през есента на 1993 г., когато дебютира FIAT Punto. Наследникът на Uno успя да промени коренно имиджа на италианския концерн, пострадал сериозно през 80-те след серия неуспешни модели. Новакът моментално спечели сърцата на купувачите и специалистите едновременно, при това не само с традиционно недостижимия за
конкуренцията дизайн или темпераментните двигатели, а и с качеството на изработката. Причините за успеха на италианския бестселър могат да се търсят в много посоки. Купувачите харесват спретнатия дизайн, който все още изглежда прилично. На почит са също така просторният салон, икономичността и пъргавите двигатели. Основна роля за добрите продажби обаче несъмнено играе съотношението между цената и експлоатационните качества на модела. Този баланс винаги е работел в полза на FIAT и Punto е живото доказателство за това. Формулата сработва трудно в по-високите класове, но при субкомпактните возила върши неоценима услуга.


Статистиките сочеха, че за първи път от десетилетия повечето собственици на FIAT с готовност и радост биха повторили покупката си. Причина за това, естествено, бе изненадващата надеждност на Punto, който бе оценен подобаващо и от специалистите, като през 1995-а спечели титлата Автомобил на годината. Може би най-меродавно доказателство за качествата на новака обаче бяха продажбите. За съвсем кратко време 3 000 000 европейци избраха компактния FIAT, като даже сред капризните и глезени германци се намериха 250 000 желаещи да карат Punto.
Каросерията на Punto обикновено получава много висока оценка. Каросерията на FIAT Punto, въпреки скромния си размер от 3.77 м дължина е изключително практична и пасажерите имат чувство, че се возят в автомобил от по-висок клас. Задната врата, вместо капак на багажника, слиза до бронята и дори тежките куфари се товарят удобно. Ергономията също е на качествено ново равнище от Uno, който сам по себе си бе една от най-удобните градски коли на 80-те.Високата оценка е не толкова за сглобката, колкото за отличната подготовка на купето срещу корозия. При над 70% поцинковани панели наличието на ръжда трябва задължително да буди съмнения за удар и некачественото му отстраняване, още повече, че зад волана на много голяма част от употребяваните колите са били дами, а те рядко участват в тежки сблъсъци. Грамотно скроената каросерия на Punto има само един отявлен недостатък през първите четири години от производството. Заради конденза на влага във фаровете германските технически служби често ги наричат аквариуми. FIAT успява да се отърве от досадния конструктивен дефект чак през 2003 г., когато моделът претърпя фейслифт и предните светлини се сдобиха с коренно различна форма и устройство. При дебюта си през 1999 г. второто поколение на Punto обра овациите с рекордно високия си резултат в краш-тестовете на EuroNCAP. По онова време четири звезди в дисциплината челен удар имаха лимузини като Audi A6 и Mercedes-Benz E-klasse, а за подобно постижение при най-малките само можеше да се мечтае. Впоследствие такива резултати показаха и други мъници, но във всеки случай пасивната безопасност на Punto не бива да се пропуска. Серийното оборудване на модела включва ABS, предни и странични еърбегове, а от юли 2001 г. - и надуваеми завеси.
От предшественика си Punto е наследил маневреността и лесното управление.

Салона на Punto прави впечатление със своята практичност и изчистен дизайн. Задните седалки се обръщат асиметрично, така в купето намират място обемни предмети. Понякога обаче се чуват паразитни шумове и поскърцвания.

От предшественика си Punto е наследил маневреността и лесното управление. Кара се леко и сигурно, а благодарение на предното предаване преодолява уверено мокри и заснежени пътища. Окачването е малко твърдо, но когато автомобилът е натоварен с двама-трима пътници, возията става комфортна. Леката каросерия,
непретенциозните, пъргави и икономични двигатели винаги са били силна страна на FIAT. Базовия двигател с работен обем 1100 см3 и неговите 55 к. с. осигуряват прилично ускорение при скромен разход на гориво. Най-малкият мотор рядко харчи повече от 7-8 л. на 100 км. пробег.Най-добре на FIAT Punto обаче пасва двигателят с обем 1242 см3 и мощност 60 коня. Задоволява се с около половин литър повече бензин, но е много по-еластичен и удобен за дълъг път. Някои почитатели на модела даже го предпочитат пред по-мощния агрегат с мощност 75 к. с., който няма неговия темперамент и гълта повече бензин. За предпочитане е да се избягва най-наточената версия GT. Нейните 133 коня превръщат точката в истински звяр на пътя и са в състояние да направят за смях доста по-престижни и скъпи автомобили, но обикновено такива екземпляри са амортизирани до краен предел.

Второто поколение на Punto продължава и тези добри традиции. Моделът се оборудва с три бензинови и два дизелови
агрегата, чийто мощностен диапазон се разполага в щедрата амплитуда от 60 до 131 к.с. Базовият мотор, на който мнозина специалисти и собственици отдават предпочитанията си, се отличава с всеядност и почти пълно отсъствие на механични дефекти, като доказва правилото за отношението между конструктивната простота и липсата на повреди. 16-клапановата му версия мобилизира 20 к.с. повече и гарантира доста по-жив нрав, но и се обслужва по-скъпо. За топмодификациите HGT и Abarth си струва да се говори, но не и ако става дума за икономичен градски автомобил. В Италия дизелът е на почит и затова Punto се екипира с атмосферен и турбовариант на 1.9-литровата печка, доразработена от предшественика Uno. Разходът им на гориво обаче не е особено по-нисък от бензиновите агрегати, което обезсмисля по-голямата инвестиция на дизеловите модификации. Разходите по поддръжката на "печка" също са по-високи, което оправдава покупката Tъ само при много голям годишен пробег.
Трафикът в града не позволява на съединителя да издържи повече от 50 000 км. пробег. Още по-податливи на амортизация са спирачните накладките на спирачките. Животът им рядко надхвърля около 30 000 км., като се износват и предните, и задните. Малко повече издържат дисковете и барабаните на спирачната система. Все пак е редно да се отбележи, че всичко е зависимост от стила на шофиране.
За жалост Punto е наследил някои от проблемите на предшественика си със скоростните кутии. При студено време, например, първа предавка се включва много трудно, а синхроните на пета се износват. Тези недостатъци обаче са по-скоро конструктивни, отколкото вследствие ниско качеството на изработката. Електрическата система никога не е била сред силните страни на италианските и френските автомобилопроизводители. Повредите по електрониката на запалването, централното заключване на вратите и не работещите мигачи обаче не са болка за умиране, а и се отстраняват лесно и евтино. Ходовата част на Пунто е задрава, проста и надеждна. Ако при движение по лоша настилка, например, от задната част на автомобила започнат да се чуват монотонни потропвания, най-вероятно от подмяната се нуждаят гумено-металните втулки на задния мост. Фиатистите добре знаят, че такъв ремонт е може би най-евтин при техните автомобили, отколкото при която и да е друга марка. Не са опасни и влажните следи от масло по долната част на двигателя и скоростната кутия, които в повечето случаи се дължат на пропускащи уплътнения.

Punto е първият италиански автомобил от много години, който конкурира безпроблемно германските и френските модели в пренаситения субкомпактнен клас. За България точката на FIAT също представлява отличен избор. Добре организираната сервизна мрежа на производителя и ниските цени на резервните части само добавят допълнителни плюсове в и без това сериозния актив на модела.

[b]Справка за модела:[/b] FIAT Punto

История:
- Ноември 1993: Punto заменя Uno на поточните линии. За задвижване се предлагат бензинови двигатели с мощност от 55 до 133 к.с. и дизел със 70 коня
- Юни 1994: Bertone започва производството на кабриоверсия. Откритият вариант се екипира с мотори с мощност 59 или 90 к.с
- Януари 1995: В серийното оборудване е включен еърбег за водача
- Август 1995: Мощността на 1.2-литровия двигател нараства от 59 на 60 к.с
- Януари 1997: Еърбегът за пътника също е включен в стандартната екипировка
- Април 1997: Мощността на топверсията GT е намалена на 131 к.с. Започва монтирането и на дизел с 63 к.с., а кабриото получава моторизации с 60 и 85 коня
- Септември 1999: На автосалона във Франкфурт дебютира второто поколение на Punto

Източник:
Стрелка http://www.italauto-bg.net
_________________
Fiat Uno(146E) 1.0 i.e S - "powered by FIRE 8V"
Fiat Idea(350) 1.9 mJet 8V Emotion
Fiat Punto(188) 1.2 16V ELX Speedgear
Fiat Regatta 1.9 DS
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
Покажи мнения от преди:   
Напишете отговор Страница 1 от 1
Идете на:  

 
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети