Fiat Uno Club Bulgaria Форуми



Часовете са според зоната GMT + 2 Часа
Предишната тема

Следващата тема
Напишете отговор Страница 1 от 2
Иди на страница 1, 2  Следваща
    Редовни проблеми с турбото на Уно mk2
Автор Съобщение
Ned
Кара Uno 45


Регистриран на: 28 Юни 2009
Мнения: 7
Местожителство: София
Мнение Редовни проблеми с турбото на Уно mk2 Отговорете с цитат
Здравословейте колеги !

Имам следният проблем - карам Уно 1,4 турбо, преди около година му сменихме оригиналното турбо (така или иначе вече се беше прецакало) с Garret T03 втора ръка. Колата тръгна много - направихме го да надува на 1,5 бара. След около 2 месеца обаче постепенно започна да се появява един шум, когато турбото развърта. Нещо средно между стържене и съскане. Появява се само, докато надува на пълна газ и е на скорост.

Закарах го в един сервиз и от там ми казаха, че и това турбо е заминало и да го сменям с друго. Взех пак същото T03 на Garret отново втора ръка. Изглеждаше в чудесно състояние без течове по него, почти без никакъв луфт и.т.н. Пак го пуснахме на 1,5 бара. Работеше страхотно и нямаше никакви проблеми отново за около 2 месеца !!! Но след това отново започна да се чува абсолютно същото стържене както и от предишното.

Реших да не го сменям, а да го карам така, докато съвсем не се прецака, а това се случи скоро - шума се усили съвсем и в един момент изобщо спря да надува. Имате ли представа, защо се прецакват толкова бързо и все по един и същи начин ?!? Да не би тези турбини да не издържат на 1,5 налягане и да се прецакват бързо заради това ? Възможно ли е да се чупят, така понеже до съвсем скоро карах с оригиналната генерация на колата която беше едва на 55 мм. ?!? Иначе карам колата с ново хубаво масло, а и нямам никакви проблеми с мазането на турбото - проверено е ! Тъжно

А и още нещо - с 350 сс дюзи съм - което ми прави сместа на ниски обороти адски богата. Дори в началото ми се давеше и прекъсваше до преди да достигне около 3000 об.мин. След това я понастроихме - на пръв поглед, вече като че ли няма проблем със смесите, но имам едно на ум, че е възможно все пак да не е настроена съвсем както трябва. Дали, ако не е настроена много добре би могло това да поврежда така турбината ?!?
_________________
Моето ФИАТ-че е бързо, защото разполага със системата KERS !!!
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
as_novo
Кара Uno 1.0 i.e


Регистриран на: 01 Апр 2007
Мнения: 191
Местожителство: гр. Белово
Мнение  Отговорете с цитат
Tо всички турбини си свирят независимо нови стари. КАТО СЕ ИЗНОСИ почва по-скоро да стърже, но свиренето пак си остава. Да улучиш турбина 2-ра ръка си е направо късмет!


Явно имаш крива ос на турбината или износени втулки, когато е на ниски обороти турбината не се развърта достатъчно за да чуеш стърженето, а когато подадеш газ почва да върти и.. но мисля си - не е ли много голяма тази турбина за 1.4 мотор?
_________________
UNO 55s, мирише бензина!
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение ICQ Номер
Ned
Кара Uno 45


Регистриран на: 28 Юни 2009
Мнения: 7
Местожителство: София
Мнение  Отговорете с цитат
[quote="as_novo"]Tо всички турбини си свирят независимо нови стари. КАТО СЕ ИЗНОСИ почва по-скоро да стърже, но свиренето пак си остава.Да улучиш турбина 2-ра ръка си е направо късмет!


Явно имаш крива ос на турбината или износени втулки.когато е на ниски обороти турбината не се развърта достатъчно за да чуеш стърженето, а когато подадеш газ почва да върти и.. но мисля си - не е ли много голяма тази турбина за 1.4 мотор?[/quote]


Да голяма му е, но с нея си върви добре. Има лаг, но аз съм му свикнал и не ме дразни. Развърта чак към 4000 об.м. На предишната T03 бяхме я направили хибрид - с по-малка топла част и тя развърташе при около 200 об.м. по-рано от тази с оригиналния охлюв. Но така или иначе въпросът който ме тревожи е защо се прецакват толкова бързо и по един и същи начин ? Сега не смея да слагам нова турбина, защото все си мисля, че скоро и тя ше вземе да се прецака пак така... Неутрален
_________________
Моето ФИАТ-че е бързо, защото разполага със системата KERS !!!
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
Uno_turbo
Кара Uno 45 Fire


Регистриран на: 20 Фев 2009
Мнения: 16
Местожителство: Велико Търново
Мнение ! Отговорете с цитат
Колега, почти съм сигурен, че прекалено много ги надуваш тея турбини. 1.5 е множко. А интеркулер сменя ли или със заводския кара. Питам защото имам уно турбо и ми е фикс-идея голямата турбинаУсмихвам се
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Ned
Кара Uno 45


Регистриран на: 28 Юни 2009
Мнения: 7
Местожителство: София
Мнение Re: ! Отговорете с цитат
[quote="Uno_turbo"]Колега, почти съм сигурен, че прекалено много ги надуваш тея турбини. 1.5 е множко. А интеркулер сменя ли или със заводския кара. Питам защото имам уно турбо и ми е фих-идея голямата турбинаУсмихвам се[/quote]


да, кулера е сменен. не му знам точните размери, но е от тези дето ги продават в топ спийд. общо взето е 2 -3 пъти по-голям от оригиналния.
_________________
Моето ФИАТ-че е бързо, защото разполага със системата KERS !!!
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
Покажи мнения от преди:   
Напишете отговор Страница 1 от 2
Иди на страница 1, 2  Следваща
Идете на:  

 
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети