Клуб Фиат Уно България Форуми



Часовете са според зоната GMT + 2 Часа
Предишната тема

Следващата тема
Напишете отговор Страница 1 от 1
    Fiat 850 - Историята
Автор Съобщение
uno stz
Форум Администратор


Регистриран на: 25 Апр 2007
Мнения: 147
Местожителство: Стара Загора
Мнение Fiat 850 - Историята Отговорете с цитат
На 26 септември 1966 г. е проведена среща между ръководителите на ДСО Балканкар и представители на Fiat. От италианска страна е подготвена информация до управлението на Fiat, която има следното главно съдържание:

ДСО Балканкар иска да сключи сделка с Fiat в етапи, както следва:

1. През 1966г., до края на годината, Fiat да достави на Балканкар 300 350 бр. леки коли Fiat 850 в разглобено състояние, по стандарт №1.

2. През 1967 година, Fiat да достави за монтаж в България леки коли Fiat 850 в количества 3000-5000 броя.

3. Fiat да проектира завод за монтаж и частично производство на автомобили с капацитет ....бр. Завода да влезе в експлоатация през .... год.

4. Fiat да организира служби за сервизно обслужване.

5. Fiat да проектира и построи склад за резервни части.

В проекто-договора е заложено ДСО Балканкар да заплаща на Fiat, чрез компенсация със стоки от листата на износните централи на България.
На 17 и 18 ноември при търговския директор на ДСО Балканкар е съставен текста на договора заедно с италианците, но се появяват известни усложнения, поради високите изисквания предявени от българска страна. В крайна сметка е постигнато съгласие за развиване на собствено производство на детайли и групи от агрегатите от леките автомобили Fiat в размер на 40 % от стойността на колата. На 6 декември 1966 г.са получени първите чертежи от Fiat в два варианта.

На 3 март 1967 г. в Торино, Италия е сключен договор с Fiat за монтаж на леки автомобили Fiat 850 берлина, 850 купе, 124 берлина и 124 комби.
Първите 18 броя коли Fiat 850 пристигат в ЗЛА Балкан на 10 май 1967 г. Скоро след усвояване на монтажа е взето решение да бъде избрано българско име на сглобяваните в Ловеч италиански автомобили. Те неофициално са наречени Пирин, въпреки че фирмените надписи върху каросерията остават непроменени.
На 27 юни 1967 г. е монтирана първата кола Fiat 850 в ЗЛА Балкан.
На 12 март 1968 г. са получени първите коли Fiat в разглобено състояние по стандарт 2А, а на 2 април в завода пристига и постоянния представител на Fiat в София за оказване на техническа помощ.
Монтажа на Fiat 850 по стандарт 2А стартира на 4 април 1968 г.
Между 28 април и 5 май 1968 г. инж. Димитър Дамянов е командирован в Торино за сключване на договор с Fiat относно доставката на съоръжения за заварка и монтаж.
На 28 април 1968 г. в завода пристига инж. Бразио в качеството си на технически контрольор, а на 13 декември 1968 г. в ЗЛА Балкан идват специалистите Мюлер и Грималди от фирмата Трафо, Италия във връзка с монтажа на бояджийска инсталация.
През 1971 г. изтича петгодишния договор с Fiat, който впоследствие не е подновен. Последният сглобен автомобил по това споразумение е Fiat 850, който напуска монтажната линия на завода в Ловеч през септември 1971 г.


Монтаж на Пирин-Fiat в Ловеч

Fiat 850 берлина (1967-1971) 360 броя
Fiat 850 купе (1967-1970) 89 броя
Fiat 124 берлина (1967-1971) 274 броя
Fiat 124 комби (1967-1970) 35 броя

общо 758 броя





Fiat 850 Berlina



Fiat 850 Coupe






Fiat 124 Berlina


_________________
Fiat Uno Turbo i.e - EX
Fiat Punto Sporting
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
Покажи мнения от преди:   
Напишете отговор Страница 1 от 1
Идете на:  

 
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети